Thank you Princess Leia




Dit keer geen review maar ander nieuws en jammer genoeg slecht nieuws. Carrie Fisher is vandaag om omstreeks 08:55 uur lokale tijd overleden aan de gevolgen van een hartstilstand. Ze kreeg een hartstilstand tijdens een vlucht van België naar Los Angeles. Een kwartier voor landing kreeg ze de later fataal gebleken hartstilstand. Passagiers en een arts probeerde te reanimeren waarna ze na de landing gelijk naar het ziekenhuis werd gebracht. Helaas is ze daar vandaag overleden.

Carrie Fisher was vooral bekend overal ter wereld als princess Leia in de iconische "eerste 3 delen" van Star Wars. Menig kind is met deze films opgegroeid waaronder ik. Carrie Fisher debuteerde in 1975 in de komedie Shampoo en daarna speelde ze in The Blues Brothers en When Harry met Sally. Ondanks haar uitstekende diverse rollen kent iedereen haar als de prinses die tegen het kwaad strijdt. Zij was daarmee een voorbeeld voor menig meisje dat ook zij een heldin kan zijn. In die tijd waren het toch vaak de mannen die vochten tegen het kwaad. Carrie Fisher toonde met haar rol dat Leia haar mannetje stond en ik vond haar toen al badass! Vorig jaar nog schitterde ze in The Force Awakens en was ze ingetogen, gracieus en paste haar karakter volledig in de nieuwe film. En dan Rogue One......die laatste scene.....die voortdurend door mijn hoofd spookte dagen na de film gezien te hebben. Fantastisch!


Ondanks dat ze negatief in het nieuws kwam heb ik Carrie Fisher hoog zitten en dat komt met name door die mooie prinses die ik in mijn eerste Star Wars film zag. Dat ze vandaag heen is gegaan valt mij zwaar. Eerder dit jaar de acteur die R2D2 speelde en dan nu zij. Eigenlijk is nu een stukje van mijn jeugd weg. Ik hoop dat ze vredig zal rusten en dat ze niet veel pijn heeft geleden in de laatste periode van haar leven. Ik wens haar vrienden en familie heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd!

Voordat ik mijn dochter ga introduceren aan Star Wars ÉN princess Leia sluit ik af met deze treffende foto:






Reacties

Populaire posts van deze blog

Underworld Blood Wars: Vervolg wat smaakt naar meer

Nerve: Neon doorspekte film over social media

Sully: Mooie verfilming van een heldendaad