Wat ik even kwijt wil....



Okee, in navolging van iemand die op youtube even openlijk zijn mening gaf over pratend publiek tijdens een bioscoopbezoekje wil ik hier ook even mijn gedachten neerplempen.


Wie graag de bios bezoekt heeft daar ongetwijfeld wel eens last van gehad, voor je, achter je of in ieder geval in dezelfde zaal: lawaaimakend, pratend en/of lachende medebezoekers. Heb je net een euro of 10 neergeteld voor een relaxt avondje griezelen, lachen of (voor de dames) wegzwijmelen, moet er iemand hoognodig laten weten dat hij/zij in de zaal zit. Dit gebeurd door voortdurend in gesprek te zijn met zijn/haar metgezel(schap), even uitgebreid whatsappen dat dit wel een vette film is, of even met man/vrouw lief bellen dat ie toch echt wel gemist wordt. Eén van deze dingen overkwam mij vorige week.


Het gezelschap kwam binnen en zei al lachend dat het publiek wel last van ze gaan hebben want er wel lekker melig gelachen. Niks mis mee, iedereen is weleens in een vrolijke bui. Toch wel apart dat je dit over jezelf al zegt en was wellicht een voorbode van wat ging komen. Tijdens de film wordt er door de groep hard gelachen en gepraat wat er al niet gebeurde op het scherm. Een aantal mensen in de zaal had tijdens deze bespreking al laten kennen dat het stil moet zijn. Immers dit stond ook als verzoek aan de begin van de film in de reclame van de bioscoop zelf. Maar nee, er werd niks van aangetrokken want zij vonden immers dat dit hoort tijdens de film en gingen vrolijk verder. Ook werd er meer dan eens een selfie gemaakt of iets wat daarop leek omdat er driftig werd geflitst met de telefoon. Het is natuurlijk wel zo spannend in het donker....



Ik moest mezelf echt bedwingen om niet kwaad te worden omdat ik helemaal niks van de film kon volgen en ik zat een aantal rijen van hen vandaan dus schreeuwen wilde ik ook niet. Ik ben wel sociaal en denk aan de andere bezoekers. Ik ben uiteindelijk nog een keer gekeer gegaan, een dag later, om de film echt goed te zien om een review te kunnen schrijven. Ik heb in al die jaren maar 1 keer gezien dat de film werd stopgezet en dit was ook geheel terecht. Iemand zat te schreeuwen dat de film te eng was, waarom koop je dan een kaartje voor The Excorsist? Terecht werd deze personen destijds de zaal uitgestuurd waarna het heerlijk rustig was.

Zo nu ik dit even van me af heb geschreven wil ik graag weten van jullie wat jullie vinden van lawaaierige mensen tijdens het kijken van een film in de bios? Ik vind dat als je geld betaald voor een film, net als andere bezoekers, dat je stil hoort te zijn op momenten waar het hoort. Tuurlijk lachen tijdens een komedie hoort erbij of bij komische aktiemomenten in Deadpool, geen problemen mee. Maar zodra je het de hele film door doet, overdreven schreeuwt als er niks gebeurd en lekker met je mobieltje speelt moet je misschien jezelf afvragen waarom je naar de bios ben gegaan? Als je zo graag wil kletsen, appen of lachen tijdens een scary movie, ga dan ergens een terrasje pakken of in een café zitten. Sommige (lees bijna alle mensen) die een bioscoop bezoekt betaald voor een kaartje en verwacht in normale wijze een film te kunnen zien. Of in mijn geval doe ik ook mijn werk omdat ik van de film zoveel wil meekrijgen dat ik voor wie dit maar wil lezen een review kan neerpennen. Met als resultaat dat je de film of wel dan niet gaat zien.

Laat in de comments vooral weten wat je vindt en wat jou meest irritante bioscoopbezoekje was. Buiten al dit gerant van mij om, have a good weekend and happy Halloween!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Underworld Blood Wars: Vervolg wat smaakt naar meer

Nerve: Neon doorspekte film over social media

Pathé Schouwburgplein heeft vernieuwde IMAX zaal